Samantha tackar för sig och gråing visar framfötterna

2011-09-25 @ 23:51:36

Oj vilken helg det har varit alltså.

Fylld med tårar och glada stunder!

Samantha gick en 120 första dagen och hade ett ner, en lite ojämnrunda överlag.
På lördagen tog vi in den gråa till ridhuset för första gången, jag tänkte att detta får bära eller brista och mycket riktigt han tyckte det var svinrolig och bockade och var helt galen på framridningen.
Jag var näst intill påväg att lägga ner tanken på att ens gå in på banan men vi gjorde det och han sprang mest runt och kollade sig omkring(vilket var full förståligt) så vi fick två ner.

Sen fick samantha gå 130 på lördagen, vi hade en TOPPEN runda fram till sista hindret där jag kanske satsade lite väl mycket och hon tar med sig bommen med bakbenen. hade vi inte rivit hade vi vunnit med 5 sek;) men men. 
Vi kom i alla fall på en 6:e plats och samtidigt som prisutdelningen så tackade de av samantha för hennes tid, hela läktaren satt nog med ett öga blött... mina ögon slutade aldrig rinna. huvva så jag grät. Men vilket fin avslut vi fick, och det som toppade det hela var att vi tog silver bland seniorerna i DM:)
Så nu är samanthas tid på banorna slut, och det känns nästan lite overkligt.. men nästa år fyller hon 20, och hon har varit så fräsch och fin. det känns onödigt att köra slut på henne bara för att.

Sen idag tog vi med gråa igen för att han skulle få gå en 110, med tanke på gårdagen så hade jag inte alls höga förväntningar. Och så lycklig man blir i hela själen då han bara sköter sig helt utmärkt, är helt avslappnad och inte en tendens till att spänna sig bara vid kombinationen som låg väldigt nära läktaren. 
Han var så klockren och fin och det känns så himla rätt och så himla underbart med tanke på att samantha har gjort sitt.
Jag tror verkligen på honom. bästa gråing!:)




Från 110 idag med 5åringen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback